onsdag den 6. oktober 2010

Zing's historie



Jeg købte jo en lille ny tæve i Tyskland. Alt var godt og Zing tegnede til at blive en lækker lille tøs. Så slog lynet ned. Zing begyndte at halte. Først troede vi at hun havde leget for vildt med Exit, men det blev ligesom ikke bedre. Dyrlægen tog røntgen billeder, for at undersøge for OCD. Han kunne dog ikke tydeligt se om der var noget. vi blev så henvist til en anden dyrlæge, som kunne kigge ind i ledet og evt operere. Uheldigvis har hun OCD og blev opereret i Juni.


Hele sommeren er så gået med genoptræning og gåture i snor. I det hele taget mange begrænsninger i Zing's frihed. Nu har vi så oktober, hun har det bedre, men jeg er ikke helt tilfreds. Hun halter stadig lidt, når hun er træt.


Jeg tror efterhånden ikke at jeg kommer til at kunne bruge hende til agility. Avl er droppet i forbindelse med diagnosen. Jeg håber stadig og prøver at få hende fit for fight, men må indse at hun nok skal finde en anden sportsgren at gøre sig gældende i. Ærgerligt, for hun er en dejlig lille tøs.


1 kommentar:

Janne Litgov sagde ...

Kan kun sige at jeg ved hvordan du har det. Jeg kæmper jo også med Wilma's skade så her står den også på ture i snor og genoptræning. Driver både mig og Wilma til vanvid. Fysioterapeuten regner med at hun kan være klar til foråret, men jeg tror ikke selv på det længere.